Pages

Sunday, July 22, 2012

Surat Cinta dari Ibu


Nak, apa kabarmu di neegri orang saat ini Nak?
Adakah engkau mengingat ibumu di kala kamu bahagia? Atau kamu hanya mengingat ibu ketika kamu bersedih? Atau malah tidak dua-duanya. Ibu sendiri disini sangat merindukanmu Nak dan akan selalu mendoakanmu.Mandoakan kesuksesan untuk semua kegiatan yang kamu lakukan. Dan Ada berkah Allah SWT dalam setiap kegiatanmu.
Apa Kamu saat ini sangat sibuk Nak? Sesibuk-sibuk apapun dirimu , jangan engkau lupakan sholatmu ya,Nak. Karena bukan pekerjaanmu  yang akan dihisap pertama kali, bukan kesibukann duniamu Nak, melainkan sholat mu.
Jangan lupa makan ya Nak, Ibu tau, engkau selalu mengatakan ibu cerewet untuk urusan mengingatkanmu tentang makan. Tapi sungguh ibu ingin kamu sehat Nak. Taukah engkau ketika engkau sakit , Ibu merasa setengah badan ibu lah yang merasakannya.
Sibukkah engkau di Negri orang Nak? Adakah kau  masih membaca Alquran kecil itu? Jangan kau berpaling darinya untuk dunia yang tak kan pernah menjadi milikmu Nak.
Adakah tanganmu seringan dulu? Jangan lupa bersedekah ya Nak. Karena sungguh pintu rejekimu akan terbuka dari kunci-kunci kerihoan dan doa orang yang membutuhkan. Jangan tutup hatimu untuk sebuah kebaikan Nak. Walaupun Ibu tau, Kota besar itu bisa saja membuat keluguan dan ketulusanmu berganti kewaspadaan dan ketidak percayaan. Tapi Ibu tetap berdoa moga kamu selalu beada dalam kebaikan dan dikelilingi oleh kebaikan.

Cinta Ibu untukmu :)


No comments:

Post a Comment